Tuesday, September 2, 2008

Shahputra,,,tiada tandingan...

I’ve been staying home now for less than a week. And 2day is the 2nd day of Ramadan. Tyme definitely flies fast right b4 our eyes..x lame ag raya plak..waa,,,n I will not b celebrating raya here, in Malaysia, wif family n fwens,,,for da 1st tyme…hu3

Ble dok umah ny bru rse btapa boringnye..huhu.kt kuantan tuh boring gak,,,tp ad mmbe…hu3. ye r,,, kt umah ny all my sisters in skool, abah working,, mama jew ad kt umah..nk ajak mmbe kuar, sme bz,,diowg pon ngah study gak kn…guess I’ve got to get used of it..lgpown I haf only lyke less than 3 weeks to spend my tyme wisely wif my family.pasny,,I’ll b missing my days kt umah gak..huhu…

It seems dat we will nvr b satisfy,,,nop dat is not the right word,,,we will nvr b grateful wif wat we haf..wif wat allah gives to us..ble kt kuantan,,,rse nk blk umah,, ble kt umah,, rse nk dok kuantan lak..haha.but then,, my days in kuantan is something else…it’s lyke all of us r actually doing nuthin,,,lyke njoying ourselves,,,but at the same time,,all of us r actually learning sumthing,,,without even realizing it…

We all get to noe each other, learn Arabic..haha..get to njoy b4 stuggling in medicine books,,,which is x lme ag..do things dat we nvr actually did..best…sgt bst…when I come to think about it,,dis cud b the bst tyme of my life…or not…mayb the best is yet to come..but wat I’m trying to say here is,,,pengalamn kt shahputra gives me nafas yg bru..lyke a new chapter of my lyfe is unfolding..n shahputra is just the beginning..high skool da lme mninggalkn diri ku,.,huhu..i’m a big girl now..haha.

So here it is..a tribute to shahputra,,,,,

My 1st impression of shahputra,, it will b boring,,ye r,,kuantan jew,,ap la yg ad kt cny,,,(owg kuantn jgn mara).,,I already planned dat evry week I will come bck to kl n0 mtter wat..but then,,,during 1st briefing ustad nazri ckp kt0wg x leh blk spnjg kursus kt cny..i was lyke NO!!!!!! Luckily I’ve got my dentist appointment (cheers for my braces..Yay!) huhu…

But,,,duk kt kuantan ny is not dat bad..although things r quite xpensive here,,the ppl r great…mcm pak guard,,pak cik bas …(abg nas)haha…ayah su, mak cik jual mknn kt umah k.syida tuh..ermmm…spe age ek…owh,,abg yg bg air free tuh..huhu..sme r..abg nurse, akak nurse,…haha…

Anyway,,,byk glew aktvti yg cmbst kt ctu..i rlly njoy it though sumtymes it’s a bit unnecessary..ha3..

BTN, MELAKA




Criusly,,at 1st I dunno why they asked us to go to dis silly camp..but when I went there it’s not dat bad..agak mnyrnokkn…although ad byk discussion bout politics, gvrnment, country, patriotism,,,etc…dy ad gak aktvti laen yg cmbst.eg: abceiling..huhu..i’ m a bit gayat…x pndg bwh pon…evrytyme I was lyke asking dat fasci am I done or not..hu3.but kjre ok r tuh,,one of us nanges..haha..

Pstu kteowg wat chickn dance+poco2..tringt lak tyme kt um dlu…rindu plk..hu3.ermm ap ag r kte wat..aah…jungle trekking..well, sort of..i fell…but it’s ok..ble ag nk jtuh kn..ha3. kteowg kne lari 2 km gak…doi,,it’s not my xpertise…criusly,I dun rlly lyke it…I’m just not into it..

Wateva it is, mmg bst r,,dpt mkn ssme, baca doa,, tyme tu b’day areqa gak..haha.lep jew smbt kt dlm dorm tgh hutan..mandi plak sejuk glew..i was freezing lyke mad…da r kne bgun pg..doi..byk yg ktowg dpt kt sne, lbey brsmangt tok brbakti tok ngara…haha.tgk r brape lme smgt tu akn kekal..biase r..mlayu kn mudah lupa,,dat’s why we haf to keep on reminding each othr..

FUTSAL


Ha3.klakr tol..futsal,,da lme x maen..n then ttbe kne represent college lak..come on r..we r fture doctors..u cnnot xpect so mch from us…but we manage to score gak..so, we r quite proud of our teams..prctice pon cm maen2..but it’s fun.

PANTAI BALOK

Waa…..me n areqa were in kl when all of them were having fun there..i heard dat it was a real fun there.diowg barbeque, the boys mandi manda di pnti,,gals r …x tau r..lyn angau kowt..haha..taking pics…tourd played the guitar n sang..huhu..how sweet..

rugi tol I was not there..but then it’s ok,, I manage gak tok g pnti kuantan,..tyme tu kt swiss garden..anis + areqa went to pnti without telling me…although they noe I was dying to go there..xpe2…sabo je r..haha..but I still manage to go there wif diba n in..which then ktowg jmpe fikri + bob..klu x silap yim pon ad gak..bst2…I rlly luf beach!..

mlm pas dinner pon I went to pnti gak..amirul ajk stelah ak dkecewakn..ha3..how sweet of mirul.thanks! jmpe tourd ngn bob..


KONSERT RABBANI


Haha..can’t believe it..mmg bst..not lyke wat I expcted..lagi bst drpd kosert gig..criusly…at list they are making music..bkn ad rabbani jew,,ad mcm2 artis nasyid which I’m not vry familiar sgt..ad raihan, hijjaz, bienda…the bst was aisya…she sang andai ku tahu..mmg bst sore dy..dat nyte was also my b’day..so, dyowg sang for me sanah helwah dlm bas on the way nk blk umah..thnks guys..rlly appreciate it!



MALAM DINNER

Cud the bst nyte eva…wlupon not dat vogue n byk complications b4 dat..evrything stil goes according to plan..i was the usherer…along wif areqa, mirul n aliff. The food cm western sket n I’m not vry fond of it but layan r…but yg plg bst is the performance…ha3..the drama team..u guys the bst..crius tyme shauqi gado ngn bob gado,,it was lyke so real..ustad da nk leraikn da prgadohan tuh..haha..at last,,, ustad plak yg trtipoo stlh slalu mnipu kt owg..

The PGD..haha..pre gedik dolls..kowg pon bst glew..kadir,, crius klaka..x leh bla tol..poems also went well..sabrina sgt lmbut..furqan,, I dun undrstnd sgt..syuwayah2 jew..azriq..haha..hang mmg baguih la..
Ap ag r..ha...nynyian iqbal + mirul..dan- Sheila on 7 dbntu oleh tourd dan gitarny..huhu..sgt sweet..kowg mmg brbakat..mc for dat nite also mmg happning..tyra+ akmal..evryone was great dat nyte..rlly njoy it..harap2 dpt bkrjasama lg dgn kowg pd mase akn dtg..

KONKLUSINYA..

So..u c,,,wlupon it’s only for 2 mnths…byk yg ktowg dapat..it’s not sch a waste of tyme actually..there’s alwys a reason why allah put us in any situation..i rlly believe in dat..
Byk ag yg bst kt sne,,contohny klas ustd hazwan..haha..loghat kedah dy sgt pekat, mr pritam…huhu..miss hind our iraqian lecturer..gorgeous glew…gosh, I’m gonna miss them a lott..

My housemates,,u guys the bst! Ha3..wlupon xde air aritu,, kte dpt mnmpuhiny brsama..ha3..n to anis, areqa, in, falah, diba..sowi glew sbb slalu lmbt..wat kowg slalu mnunggu,,pstu slalu trlpas bas,,,tp xpe kn..ak leh cawl abg nas..haha.. n to in,,thanks for the fon,,rlly aprciate ble ko amk fon ak tuh..bru la ak bule blaja hargai ap yg ak ad,,,hope dat I won’t b careless anymore..glew glabah r tyme fon ilang..haha.hope dat our fwenship kekal smpi ke mesir t..n forever n eva..insyaallah..


So guys,, pasny x leh ponteng class ag, x leh slalu tgk wayang..( kt sne x tau r cinema dy cmne)..ermm..we gotta chnge r nmpkny..but for 6 yrs,..i’m sure we’re gonna make it..t ble blk Malaysia,, we all r gonna b doctors,, islamic doctors…insyaallah! Ameen..



4 comments:

  1. waa...hur.. aku agak terharu bile baca.. tingat kmbali kisah2 silam kita d shahputra!!!!! korang mmg best.. mcm... aku leh luah pape kat korang.. n first time kat ctu aku feel free to express my feeling ko tau...

    agak a, even nmpk cm kita main2 sgt (exm pn lari) but kita still ada blaja bnda pntg d sebalik sume tu..

    korang pn ngaja aku p tgk wyg, shoppin, bla2 etc which yg aku xbuat b4 ni..well, nice experience..(ko igt g time bday aku, nk p tgk wyg tu? ) haha

    k, well done sbb dpt tules dgn jayanya psl khdpn kita d shahputra.. aku arap kita ttp kekal ERAT berkawan sesama bkn smpai kat mesir je, tp smpai mati!!!

    ReplyDelete
  2. in,.,sowy glew klu ak ajar ko wat jht..tgk wayang x dose kn.haha. nway..psl tgk wayang tyme bday ko tuh..mmg bst..i luf joker!! haha
    tp tol2.byk kte blaja..bkn tgk wayng jew..kte blaja jd imam, tiap2 hari ngaji x tnggl xcpt for ble ad xcuse (phm2 sndri r), usrah ngn kakak uia..byk pe kte blaja..so it's quite blance r..huhu.

    ReplyDelete
  3. wat a very fantastic blog!!! ko wat aku hampir menangis la hur.. sob3! sdeyh giler bila trigt blik.. nangis dlm kgembiraan.. haha..

    keyh2! back 2 da topic.. u've done a great job.. bila ko citer blik, bru aku trigt.. lbeyh2 psl ko slalu lewat nk gi kolej.. haha.. wlapun aku geram tym 2, tpi actually ajr aku tuk lbeyh brsbr ngan karenah2 korg.. yela.. we gonna be living 2gether 4 another 6 years.. its gonna be a long tym i guess but actually it doesnt matter when each of us give our hearts 2 this coming lyfe!

    teruskan lgi usaha ko.. aku pun bru start wat blog tpi mostly aku nk wat psl daily diary aku.. haha.. sengal kan??pape la joker..

    ReplyDelete
  4. huhu..sowi anis sbb slalu lmbt..ak kne blaja tok lbey awl laen kli..ak bkn sengaja..but i rlly can't help it..huhu

    nxt tyme ak akn brusaha tok awl..crius..ak akn cbe sdaya upaya,,i rlly hope 6 taun akn dtg ny kte akn stck together no matter wat..da 6 of us + dak shahputra yg laen..

    huhu..nway,,thanks for the diary u guys gave me..rlly aprciate it..ak akn gnekn d msir t..kowg mmg tau minat ak yg mndalam dlm bidang pnulisan..haha..luf u all..insyaallah we all gonna b doctors yg solehah..ameen..

    ReplyDelete