Saturday, January 16, 2010

jaga sikit mulut tuh


ye. sila jaga mulut.

kerana sekarang saya sudah kerap mengeluarkan perkataan yang tak sedap untuk di dengar.

sopan sikit hur, nanti balik malaysia, ter "influenza" adik2 kamu pula.

mungkin saya perlu cari perkataan2 baru yang sedap untuk didengar.
mak saya selalu ajar untuk cakap "bertuah betul", instead of "bangang la"

mungkin saya perlu cari perkataan manis,
contohnya "madu betul la"
tapi takut sebut banyak2 nanti dimadukan pula.
ok reject.

hrmm, atau mungkinkah medical terms?
instead of "kau bodoh ke?",
ditukarkan kepada " kau ada cerebral atrophy ke?"
huisssh, macam lagi kejam je.

tapi kebanyakan orang suka cakap nama binatang..
mungkin "babi" perlu ditukarkan kepada "armadillo".
ok. merepek.

sekarang ni, perkataan "aku sepak kang" selalu disebut.
kalau nak manja sikit "aku babab kang"
tapi ada orang tu ajar "aku pupup kang"
boleh la pilih mana yang sedap.

bukan apa, saya pagi2 bangun dengar "shit!"
maka, saya mcm dah terpengaruh.
tak tetap pendirian sungguh.


pengajaran: banyak-banyakkan lah berzikir. kan lagi elok. kalau tak nak, baik tak yah cakap langsung. :P

mintak maaf la ye, kalau tak terkasar bahasa sejak dua menjak ni, takut ada mana-mana pihak terasa. kadang2 cakap maen lepas je. tak pikir. bukan apa. pening pale. tapi tak buta.

btw, saya dah lupa alamat rumah kat malaysia. alamat rumah kat sini lagi lah tak tau.
owh, warak kuliyah handasah je la kot.

oklah, gemuk-gemuk dah panggil. asik masak, makan, masak, makan. memang bulat semuanya. haihh

8 comments:

  1. wow..armadillo..menarik..
    kene cari name binatang2 yg pelik la pasni..skurang2nye org dgr org akan fikir..apakah itu..

    ReplyDelete
  2. uhuk uhuk ehemmmmm kkkokkkk koh koh!!! sori tibe2 tekak i sakit :D

    ReplyDelete
  3. daripada armadilo baek la 'gajah'!! hahaha.. xleh blah~ kta2 hur mkin power

    ReplyDelete
  4. penat aku kecikkn mata aku tgk aper la kau tulis kat blog.. ghupe2nyer bnd neyh.. haha..

    btw, kamu pun gemuk sekali yea.. nmpk segala2 yg tersembunyi.. haha

    ReplyDelete
  5. abu: betul2. mungkin kene guna nama saintifik dy plak ke lepas ni. ko carik kan lah ye. :P

    in: yang tu orang tak paham. tapi aku paham in. haha

    dibab: ape batuk2? ko tau kan aku tujukan post ni utk sape sbnrnye. :P

    ares: knape gajah? sbb besar cm ko ke? haha. kata2 xde la power pon. biasa2 je.

    anis: aku mmg gemuk la. tapi aku suka makan. so, takpe la gemuk. aslkan hepi. :)

    ReplyDelete
  6. yg spak kang tu da trjngkit kt su.
    mama sro stop.jgn bawak ape2 lgi jgkitan kmu ke malaysia!

    ReplyDelete
  7. itu la pasal. mama pon marah bila kak hur cakap "sepak kang" haha. ok2. nanti sebelum kak hur balik malaysia kak hur sterilized diri kak hur daripada anasir2 yang tidak elok. :P

    ReplyDelete