Thursday, March 4, 2010

sekejap?

sekejap ke? memang.
memang tak dinafikan.
pejam celik, tgk lusa dah sabtu.
adoi.
sekejap pun, saya rasa dah cukup.
cukup utk melepaskan rindu yang terpendam.
cukup utk buat saya tersenyum lebar.
cukup utk buat mereka senyum lebar.

sekarang ni cerita dodol.
ok. mesti tak paham.
american idol.
memang kalau dulu2, tatkala rumah ini penuh dgn anak2 dara,
maka ini merupakan aktiviti malam minggu, atau malam yg ada nya citer ni la.
tapi saya dah tak follow bape taun dah
dah bape johan dia yang saya tak kenal.
sekarang ni, kalau kami takde, maka hanya sepasang merpati sejoli je yang menonton nya.
tu pun kalau abah tak penat. malam ni, nampak macam dia penat.
kerana semua anak dara dah lari, kata mama.
bukan lari, cuma menjalankan amanah.
tapi sekembali nya saya ke tanah air tercinta, amanah kepada mereka berdua, akan saya teruskan. sekarang pun jalankan amanah juga, cuma berjauhan buat sementara.

tak kira la bape dodol saya dah tertinggal,
i think i will keep on counting it.
satu hari nanti, orang pun akan bosan dgn dodol,
maka wujudnya pelbagai realiti tv show yang lain.

eh, sedap la dia ni nyanyi.
ryan seacrest senyum manisss....
dia ni tak tua-tua ke? hahaha.

:P

5 comments: